Reedukacija psihomotorike

Reedukacija psihomotorike ili tretman pokretom javlja se u našem savremenom svetu kao metod
koji detetu otkriva jasan doživljaj sebe sama, svest o sebi kao ličnosti, te doživljaj i svest o svome
mestu u svetu, što mu omogućava samostalanost u životu, u ravni uzrasta koji ono doseže. Time se
reedukacija psihomotorike sve više svrstava u red psihoterapijskih tehnika, sa sebi svojstvenim
teorijskim tumačenjem i terapijskim ciljem. Pokret u reedukaciji psihomotorike je kao i reč u
psihoterapijskom razgovoru.
Ovaj vid tretmana koristi pokret kao glavno sredstvo, svaka razmena osećanja vrši se preko motorne
aktivnosti, svaki pokret koji se izvodi se imenuje i time se postiže da psihomotorna aktivnost postane
deo svesti.
Reedukacija psihomotorike zasniva se na toj zakonomernosti razvoja, nastojeći da u detetu:

  • pobudi motiv za napor učenja i rada;
  • pobudi, dogradi, učvrsti sheme akcija; i
  • podstakne procese diferencijacije motivacije ka novouočavanim kvalitetima realiteta.

Vežbe koje primenjujemo su vežbe opšte reedukacije psihomotorike i specifične vežbe reedukacije
psihomotorike, a neke od tih vežbi su:

  • Vežbe za doživljaj telesne celovitosti
  • Vežbe za doživljaj gestualnog prostora
  • Vežbe za otkrivanje objektivnog prostora
  • Vežbe lateralizovanosti na sebi i drugom
  • Vežbe za uočavanje prisustva drugog
  • Vežbe za koordinaciju pokreta
  • Vežbe za doživljavanje i ovladavanje ritmom
  • Vežbe za kontrolu implusivnosti
  • Specifične vežbe za disgrafiju
  • Specifične vežbe za disleksiju
  • Specifične vežbe za dispraksiju

Tretmani reedukacije psihomotorike se sprovode individualno, od strane sertifikovanih reedukatora
psihomotorike.