Reedukacija psihomotorike ili tretman pokretom javlja se u našem savremenom svetu kao metod
koji detetu otkriva jasan doživljaj sebe sama, svest o sebi kao ličnosti, te doživljaj i svest o svome
mestu u svetu, što mu omogućava samostalanost u životu, u ravni uzrasta koji ono doseže. Time se
reedukacija psihomotorike sve više svrstava u red psihoterapijskih tehnika, sa sebi svojstvenim
teorijskim tumačenjem i terapijskim ciljem. Pokret u reedukaciji psihomotorike je kao i reč u
psihoterapijskom razgovoru.
Ovaj vid tretmana koristi pokret kao glavno sredstvo, svaka razmena osećanja vrši se preko motorne
aktivnosti, svaki pokret koji se izvodi se imenuje i time se postiže da psihomotorna aktivnost postane
deo svesti.
Reedukacija psihomotorike zasniva se na toj zakonomernosti razvoja, nastojeći da u detetu:
- pobudi motiv za napor učenja i rada;
- pobudi, dogradi, učvrsti sheme akcija; i
- podstakne procese diferencijacije motivacije ka novouočavanim kvalitetima realiteta.
Vežbe koje primenjujemo su vežbe opšte reedukacije psihomotorike i specifične vežbe reedukacije
psihomotorike, a neke od tih vežbi su:
- Vežbe za doživljaj telesne celovitosti
- Vežbe za doživljaj gestualnog prostora
- Vežbe za otkrivanje objektivnog prostora
- Vežbe lateralizovanosti na sebi i drugom
- Vežbe za uočavanje prisustva drugog
- Vežbe za koordinaciju pokreta
- Vežbe za doživljavanje i ovladavanje ritmom
- Vežbe za kontrolu implusivnosti
- Specifične vežbe za disgrafiju
- Specifične vežbe za disleksiju
- Specifične vežbe za dispraksiju
Tretmani reedukacije psihomotorike se sprovode individualno, od strane sertifikovanih reedukatora
psihomotorike.